Olen minä sitten ahkera tämän päivittämisen kanssa. :) 

 

Ohmun kanssa on nyt ollut taas vähän ongelmallisempaa, tosin taitaa johtua lähinnä hormoneista. Alakerrassa on juoksuinen narttu, joten vähemmästäkin sitä menee pienen pojan pää sekaisin! Ollaan kuitenkin treenailtu tosi paljon, tai ainakin yritetty treenailla paljon. Joskus se on jäänyt siihen yritykseen, kun ei herralla jaksaisi keskittyminen oikein riittää. 

 

Aloitettiin nyt agilityn alkeiskurssi, ensimmäinen kerta oli viime viikolla. Meni se suhteellisen hyvin, oli positiivisia yllätyksiä ja vähän vähemmän positiivisia yllätyksiä. :D Etenkin pujottelu sujui todella hyvin, olin odottanut, että siinä tulisi probleemia vastaan - Ohmu kammoaa kompostiaitoja ja samantapaisia verkkoja ja niiden avulla treenailtiin. Ensimmäisten jännittelyjen jälkeen kuitenkin meni todella hyvin, jätkä oikein hoksasi sen homman. Putki+hyppy taas oli vähän vähemmän hyvin menevä homma. Taisi olla liikaa energiaa jätkällä siinä vaiheessa, ei malttanut keskittyä sitten yhtään. Huiteli vähän miten sattui aina välissä ja jouduin pari kertaa sen pannasta hakemaan jostain nuuskimasta maata. Pitää vain oikealla asenteella taas mennä ensi viikolla treenaamaan!

 

Ollaan kotioloissa (eli lenkeillä) harjoiteltu taas samaan malliin tottisjuttuja, etenkin seuraamisessa ollaan edistytty. Onneksi pian mennään vähän häiriötreenaamaan, saa nähdä riittääkö mulla ja Ohmulla kärsivällisyys siellä puuhailuun. Niin vahvasti mielessä viime syksyn pentukurssi. :D Mutta parempi sekin siellä käydä ja yrittää saada jotain kontaktia, kuin keskenään vain treenailla. Tavoitteena kuitenkin olisi, että tuo koira toimii muissakin tilanteissa kuin mun kanssa keskenään jossain ilman ihmisiä ja muita koiria ympärillä.

 

Kevättä ja kesää kovasti odotellaan, jos vaikka vähän peltojälkeä taas kokeilisi. :) 

 

Viikon päästä onkin taas näyttelyt, lähdetään uutta H:ta hakemaan. Ohmu jälleen pääsee loistamaan olemalla ainoa nuo-u kehässä.

 

Eletään täällä muutenkin jänniä aikoja, muutaman viikon päästä taloon tassuttelee toinen lpk uros. Pikkuherraa harkitessa meneekin nyt jonkin aikaa, vaikka aika varma olen jo tulevasta koirastani. Nimikin mietinnässä, oli jo aika varma, mutta nyt olen taas kahden vaiheilla. Eli jänniä aikoja eletään.